Skip links
آموزش مقدماتی ایمپلنت

آموزش مقدماتی ایمپلنت – پایه ابتدایی

آموزش مقدماتی ایمپلنت  – پایه ابتدایی

قدمت ایمپلنتولوژی که هنوزهم بعنوان یک دانش جدید و یا تکنیک درمانی نسبتا جدید در دندانپزشکی شناخته میشود. فراتر از 50 سال نیست . ورواج ان در دنیا شاید به 30 سال و در ایران به 15 سال می رسد.

درمان بیماران با دندانهای از دست رفته و دندان هایی که پیش اگهی ماندگاری زیر 5 سال دارند را شامل می شود. که در علم دندانپزشکی روش های پیشین قبل از اجرای ایمپلنتولوژی بنام طرح درمانهای سنتی و یا درمانهای سنتی نامیده میشود. و درمان ایمپلنت درمان نوین و یا پیشرفته نامیده می شود.

ابتدا مروری بر درمانهای سنتی خواهیم داشت و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار می گیرد. و بعد مروری بر درمان های نوین با ایمپلنت می پردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم.

درمانهای سنتی

در روند درمان های سنتی تا آن جا که می شود دندان در دهان بیمار، بدون توجه به تحلیل های استخوانی اطراف ریشه دندان و یا لق شدن دندان ها بر اثر بیماری های لثه ای، نگه داشتن دندان طبیعی در دهان بیمار می باشد و بر این اساس معمولا درمان ها به جز دوره دندان های شیری در مملکت ما از ده الی دوازده سالگی  با پر کردن و ترمیم دندان های کرسی اول پایین شروع می شود و به تدریج بعد از چند سال ترمیم کلاس 1 به 2 و 3 تبدیل ودر نهایت با رودکانال تراپی ادامه می یابد. و بعد از پنج الی ده سال با شکستگی دیواره های دندان، کار به روکش و یا کشیدن دندان میرسد. مطابق آمار سن سی الی سی و پنج سال در ایران در مجموع با 4 الی 6 عدد بی دندانی در فک بیماران مواجه هستیم.

داستان با کشیده شدن دندان و بریج سه تایی یعنی کمک گرفتن از دندان های مجاور به شکل پل شروع و در ادامه تعداد دندان های کشیده شده اضافه و بر حجم و تعداد بریج ها افزوده می شود. 50 سالگی سن بی دندانی در ایران که منتهی به گذاشتن دندان مصنوعی متحرک و یا کامل می باشد. که تکیه گاه آن ها بصورت کلیپس دندان های باقیمانده و مخاط و کرت استخوانی فک بیمار می باشد. که به نسبت کم یا زیاد سبب تحلیل استخوان و در نهایت کم شدن ارتفاع یک سوم تحتانی فک بیمار و به اصطلاح پیر صورتی اغاز می شود.

آموزش مقدماتی ایمپلنت
آموزش مقدماتی ایمپلنت

 

درین کاشت مانا بزرگترین تولید کننده ایمپلنت های دندانی در ایران

جهت خرید ایمپلنت های ایرانی 3A با این شماره تماس بگیرید.

شماره تماس : 02126855680

Leave a comment