Skip links
سیستم های کاشت ایمپلنت های دندانی

سیستم های کاشت ایمپلنت های دندانی

سیستم های کاشت ایمپلنت های دندانی   

امروزه پنج روش برای کاشت ایمپلنت های دندانی تعریف شده است.

Two stage  dental implant system

0ne stage  dental implant system

Fresh socket  dental implant system

Immediately loading dental implant system

Flapless dental implant system

همانطور که ملاحظه می شود. اول روش بارگذاری ایمپلنت بروش دو مرحله ای است. که شامل بیش از 50 درصد موارد کاشت ایمپلنت می شود. و طرفداران بیشتری دارد. در این سیستم بعد از جراحی و کاشت ایمپلنت، ایمپلنت به مدت 2 الی 4 ماه بستگی به شرایط استخوان و ایمپلنت بعد از اتفاق افتادن استئواینتگریشن مرحله دوم جراحی شامل بستن فرم دهنده لثه و بیرون آوردن ایمپلنت از زیر لثه اتفاق می افتد. و بعد از مدت حداکثر دو هفته ای مرحله پروتزی و قالب گیری و تحویل پروتز انجام میگیرد. و بیمار می تواند از ایمپلنت های کاشته شده درغذا خوردن و جویدن و زیبایی بهره مند گردد.

دومین سیستم کاشت ایمپلنت ها بصورت تک مرحله ای می باشد. که همزمان با کاشت ایمپلنت فرم دهنده لثه (gingiva former or healing abutment ) همزمان بسته شده و مدت استئواینگریشن بدین شکل سپری می گردد. و بعد بصورت مستقیم بدون جراحی مرحله قالب گیری و ساخت پروتز آغاز می شود.

سومین روش در واقع ترکیبی از دو روش بالا منتها با این تفاوت که ایمپلنت در محل ریشه دندانی که همزمان کشیده می شود و ایمپلنت جایگزین می گردد. این روش نیز طرفداران زیادی دارد. و در صورت مساعد بود محل و شکل ریشه دندان و مقدار استخوان باقیمانده می تواند هم بصورت دو مرحله ای و هم تک مرحله ای اجرا گردد. که در فصول آینده بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

چهارمین روش لود کردن بلافاصله ایمپلنت همزمان با کاشت آن و قالب گیری و ساخت پروتز اتفاق می افتد. و در طول مدت لودینگ عمل استئواینتگریشن نیز صورت می پذیرد. در این روش بیمار بلافاصله صاحب دندان شده و از آن بهره مند میگردد. و تلاش عمومی برآن است که با استفاده از تکنولوژِی دیجیتال ایمپلنت و سایر موارد بدین شکل عمل گردد.

پنجمین روش نیز در واقع ترکیب دو روش اول و دوم می باشد که در این روش تنها با باز کردن سوراخی اندازه قطر ایمپلنت بدون بلند کردن فلپ ایمپلنت کاشت و بصورت تک مرحله ای و یا دو مرحله ای درمان بیمار ادامه می یابد.

در فصول بعدی به تشریح در باره هر سیستم بحث خواهد شد.

سیستم های کاشت ایمپلنت های دندانی

 

درین کاشت مانا بزرگترین تولید کننده ایمپلنت های دندانی در ایران

جهت خرید ایمپلنت های ایرانی 3A با این شماره تماس بگیرید.

شماره تماس : 02126855680

Leave a comment