Skip links
اجزای ایمپلنت

اجزای ایمپلنت

اجزای ایمپلنت

برای سیستم ایمپلنت های دو پارچه ای شامل فیکسچر و اباتمنت سه سیستم برای جایگزاری و جراحی ان وجود دارد.

1- سیستم کاشت دو مرحله ایی two stage که در این روش ایمپلنت در زیر لثه و درون استخوان فک مدفون می شود. و بعد از گذراندن دوره استیو اینتگریشن مرحله دوم جراحی برای بیرون اوردن نوک ایمپلنت از زیر لثه صورت می گیرد. که بصورت موقت healing abutment  و یا بااصطلاح شکل دهنده لثه بسته میشود. بعد از مدت دو هفته با التیام لثه عملیات قالبگیری ود نهایت بستن اباتمنت اصلی و سیمان کردن روکش دندان کار خاتمه می یابد.

2- سیستم کاشت ایمپلنت تک مرحله ایی که اصطلاحا one stage نیز بان اطلاق می شود. در این روش علاوه بر مدفون ساختن ایمپلنت در درون استخوان با بستن healing abutment از همان ابتدای کار در واقع مرحله دوم جراحی یعنی باز کردن لثه حذف می گردد. بار و فشار خاصی بر روی ایمپلنت اعمال نمی گردد. و مرحله استیواینتگریشن بدین شکل سپری می گردد. و مستقیما بعد از این مرحله عملیات قالبگیری و پروتز اغاز میشود.

3- سیستم کاشت ایمپلنت فوری : در این روش هر سه مرحله شامل جایگزاری ایمپلنت و بستن اباتمنت و قالبگیری و نهایتا تهیه پروتز یا از قبل بروش دیجیتال و یا با قالبگیری نهایتا ظرف 48 ساعت کلا کار ایمپلنت باتمام میرسد. و ایمپلنت در طول مدتی که بار و فشار را تحمل می کند استیو اینتگریشن نیز صورت می پذیرد.

در تصویر زیر هر سه مرحله کاشت ایمپلنت دو مرحله ایی در تصویر A تک مرحله ایی در تصویر B و ایمیدیت یا فوری در تصویر C نمایش داده میشود.

اجزای ایمپلنت
اجزای ایمپلنت

 

درین کاشت مانا بزرگترین تولید کننده ایمپلنت های دندانی در ایران

جهت خرید ایمپلنت های ایرانی 3A با این شماره تماس بگیرید.

شماره تماس : 02126855680

Leave a comment