Skip links

ارزان بودن برخی برند های کره ای

علت ارزان بودن برخی برند های کره ای در مقایسه با بقیه برند های کره ای

در روند ارزیابی میدانی بازار به برخی برند های کره ای بر میخوریم که قیمت آنها در حد قیمت ایمپلنت های ایرانی است.

– با توجه به این که قیمت فیکسچرهای بدرد بخور کره ای مابین 30 الی 40 دلار می باشد.

– با توجه به خواب پول سه چهار ماهه.

– با توجه به هزینه راه و هزینه های مربوط به دارایی و هزینه بخش فروش و در نظر گرفتن سود حداقلی 30 درصد برای وارد کننده این امر چگونه ممکن است؟!

ما به عنوان یک تولید کننده فیکسچر و قطعات پروتزی ایمپلنت در ایران و با توجه به این که قیمت فروش محصولاتمان بسیار مهم است. که مرتبط با قیمت تمام شده آن باشد، مجبور بودیم تحقیقات گسترده ای روی این موضوع داشته باشیم.  این امر حدود 6 ماه زمان برد. و در انتها به نتایج حیرت انگیزی رسیدیم.

این کار به چند صورت انجام میشود:

1- ارائه ایمپلنت های مدل قدیمی کارخانه تولید کننده کره ای و تامین این محصول، معمولا از نمایندگی های آن برند مخصوصا ترکیه با نصف قیمت انجام می شود. اصولا ایمپلنت های دارای میکرو ترید خیلی وقت هست که رغبتی در بازار دنیا نمی بیند. و این ها مدل های قدیمی هستند که در انبار بسیاری از تولید کنندگان به مقدار فراوان بصورت ضایعات دپو شده اند. وارد کنندگان معمولا با شرکت های تولید کننده وارد مذاکره شده. و بدین شکل اقدام به خرید این محصولات ضایعاتی می نمایند. یا هزینه ای بسیار اندک، به شرط لیبل گذاری و به روز کردن تاریخ ایمپلنت ها پرداخت می نمایند. و جنس مانده چند ساله را وارد ایران می کنند. که حتی در بیشتر موارد روزگاری این فیکسچرها دارای سطح آبدوست و دارای انرژی سطحی بودند. امروزه دیگر چیزی به اسم آبدوستی در آنها وجود ندارد. حتی میتوان به استریل بودن آنها نیز تردید داشت. و این متاسفانه امر بسیار بدی است. که در این صنعت بخاطر گران بودن دلاراتفاق می افتد.

 

 

2- اتفاق بعدی این است که از یک برند به مقدار کمی به شرکت تولید کننده ایمپلنت کره ای سفارش داده می شود. و معمولا از قبیل گمرک و ثبت سفارش و غیره این مقدار محدود وارد می شود. ولی در کنار این کار وارد کننده نمونه ای از محصول را یا با بسته بندی و یا در صورتی که بسته بندی آن آسان و در داخل کشور قابل تهیه باشد، به رقم ناچیز دو سه دلاری به چین سفارش می دهد. و انبوهی از محصول بی کیفیت چینی به صورت قاچاق وارد می شود. دندانپزشک بیچاره با خرید این کالا به قیمت های بسیار بالا و به گمان اینکه جنس مرغوب دریافت داشته است، با فاجعه مواجه میشود.

 

 

داستان ادامه دارد…

 

نگارش : مدیر عامل شرکت درین کاشت مانا (بزرگترین تولید کننده ایمپلنت های دندانی در ایران)

Leave a comment