Skip links
مزایای ایمپلنت

برتری روش ایمپلنت دندان نسبت به دیگر روشها

برتری روش ایمپلنت دندان نسبت به دیگر روشها

به طور کلی روش های ثابت پروتز و ایمپلنت دندان، نسبت به روشهای متحرک از عملکرد، دوام، مقبولیت و البته هزینه بالاتری برخوردار میباشند. در این میان اما، موفقیت روش پروتز ایمپلنت دندانی، نسبت به تمامی روشهای ثابت و متحرک دندان، 97 % گزارش شده است، در3% موارد، به جای پیوند استخوان، بافت لثه ای به فیکسچر چسبیده و یا پیچ ایمپلنت شل شده و یا سطح فیکسچر دچار خوردگی، سایش و یا خستگی میشود که در این موارد بایستی ایمپلنت دندانی خارج شده و مجددا ایمپلنت جدید کاشته شود. علت این پدیده، وارد شدن ضربه به ایمپلنت دندان است که منجر به تکان خوردن ایمپلنت میشود. از دیگر مواردی که ممکن است پیش بیاید این است که بدن بیمار به جسم خارجی واکنش نشان دهد و آن را پس بزند که این پدیده بسیار نادر بوده و اگر پیش بیاید، میتوان دو ماه صبر کرد و دوباره عملیات ایمپلنت را تکرار نمود که معمولاً بدن برای بار دوم پیوند ایمپلنت را میپذیرد. تمایز و برتری پروتز ایمپلنت با روشهای متحرک و ثابت پروتز دندان، به خصوص روش بریج کردن، از اهمیت ویژه ای برخودار میباشد که در ادامه به آن اشاره میشود.

برتری پروتز ایمپلنت با روشهای متحرک و ثابت پروتز دندان

  • از نظر قدرت مکانیکی دندان و جویدن، هیچ کدام از روشها، مانند دندان طبیعی نمیباشند، ولی در مقام مقایسه، ایمپلنت چه از لحاظ استحکام و چه از نظر قدرت جوییدن بر بریج و دیگر روش ها، ارجعیت دارد.ایمپلنت دندان
  • در روش بریج کردن، دندانهای مجاور فضای خالی، تراشیده شده و برای پل زدن، آماده خواهند شد که این امر به مرور زمان باعث پوسیدگی دندانهای تراشیده شده میشود، اما در روش ایمپلنت، دندان با استفاده از یک پروتز با دوام که فقط در فضای خالی اعمال میشود؛ دندان های اطراف را درگیر نخواهد کرد.

بریج دندان

  • دوام بریج، بسته به رعایت شرایط بهداشتی دهان توسط فرد، میتواند از 10 سال تا 25 سال باشد، اما در روش ایمپلنت، در صورت رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان، به دلیل سازگاری به سرعت آن در لثه و استحکام آن، میتوان تا آخر عمر از آن بهره برد. 

    ایمپلنت دندان

  • هزینه بریج دندان در ابتدا به نظر کمتر از هزینه ایمپلنت میباشد، اما این تمام هزینه بریج نیست چراکه بیمار با گذشت زمان، مجبور به تعویض بریج خواهد شد و این به معنی هزینه های بعدی این روش خواهد بود. درحالیکه، در صورت مراقبت های نکات بهداشتی در روش ایمپنت، میتوان یک بار برای همیشه در این روش هزینه کرد و تا آخر عمر از آن بهره برد. در نتیجه این روش در بلند مدت مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • همان طور که ذکر گردید پروتز ایمپلنت، پس از مدتی با استخوان فک یکپارچه میگردد که این امر، مانع از تحلیل رفتن استخوان فک و لثه ها میشود. معمولاً استخوان فک نه تنها در قسمت خالی، تحلیل میرود؛ بلکه قسمت های اطراف بخش خالی هم به مرور دچار تحلیل میشوند که این امر در دراز مدت بر استحکام دندانهای مجاور نیز اثر میگذارد. ایمپلنت، در مقایسه با روش بریج کردن، مانع از این مشکل میشود، زیرا جای خالی دندان در استخوان فک، توسط پروتز در این روش، پر میگردد.
  • یکی از مشکلات بریج کردن، عدم دسترسی نخ دندان به همه سطوح دندانی و مشکلات هنگام مسواک زدن میباشد. افرادی که بریج دندانی دارند، باید زیر بریج را هم به کمک نخ دندان تمیز نمایند. درحالیکه ایمپلنت، نیاز به مراحل اضافی برای نخ دندان کشیدن را نداشته و به مانند یک دندان طبیعی عمل میکند.

بریج دندان

درین کاشت مانا برزگترین تولید کننده ایمپلنت های دندانی در ایران

جهت خرید ایمپلنت های ایرانی 3a با این شماره تماس بگیرید یا جهت خرید آنلاین روی لینک زیر کلیک کنید

شماره تماس : 02126855680

خرید آنلاین : ایمپلنت

Leave a comment